Benvinguda

Tenim el plaer de presentar-vos la Memòria Anual del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) 2021. En aquesta presentació recollim les dades i informació relativa a l'activitat assistencial, social i projectes duts a terme als centres del CSAPG: l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès (HCAP), l'Hospital Residència Sant Camil (HRSC), l'Hospital Sant Antoni Abat (HSAA) i el Centre de Rehabilitació (CRHB).

L'any 2021 ha estat un any d'adaptació. Un any en el que ens hem hagut d'adaptar a la nova situació sanitària que ens ha deixat la Covid-19, amb més activitat assistencial i de major complexitat, compaginant l'atenció a aquesta malaltia i, a la vegada, donant resposta a la resta de necessitats de la nostra població.

Tot i això, cal destacar que el 2021 ha estat un any de reconeixements per als nostres professionals. Derivat de l'activitat assistencial hem estat guardonats als premis TOP20 com a millor hospital general mitjà en 'Gestió Hospitalària Global' i com a millor hospital sense neurocirurgia en l'Àrea de Sistema Nerviós. També hem rebut dos premis en els Best Spanish Hospital Awards: un com a millor hospital al global de resultats i un altre com a millor hospital al global de costos hospitalaris. Per últim, també ens han guardonat amb el Premi Benchmarking CSC/ARQ 202 per ser l'hospital general català que ha obtingut millors resultats en l'avaluació del rendiment i la qualitat assistencial durant el període 2020.

Un altre fet molt important per a nosaltres ha estat el reconeixement als nostres professionals per la resposta que van donar davant la crisi sanitària generada pel Covid-19. Representants del CSAPG van recollir aquesta menció atorgada per la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP) durant la Nit de l'Empresa celebrada el passat 17 de juny de 2021.

Matèria social

En matèria social, des del CSAPG hem donat un impuls a les activitats de promoció de la salut que organitzem anualment. Enguany hem celebrat el Dia Mundial de la Higiene de Mans amb informació d'interès i verificada per experts a través de les xarxes socials, hem promocionat sessions de musicoteràpia a la Residència de l'Hospital Sant Camil, hem organitzat diverses xerrades sobre lactància materna dirigides a les embarassades dels dos territoris, hem impulsat les campanyes de vacunació contra la grip i la covid-19 amb un gran èxit de participació... entre moltes altres accions. A més, aquest 2021 també ens hem tornat a promoure formacions i cursos presencials celebrant i participant en congressos i cursos de formació especialitzada.

Transformació energètica

Un altre punt a destacar és que durant aquest 2021 hem treballat per la transformació energètica dels nostres centres amb l'objectiu de ser més sostenibles. Per aquest motiu hem dut a terme diverses accions com la instal·lació de plaques solars a l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès, remodelació i substitució d'instal·lacions de producció de calor, instal·lació de bombetes led i instal·lació de punts de càrrega de cotxes elèctrics. Per totes les accions, hem rebut un premi de Ingeniería en Acción - Emergencia Climática durant el 38è Congrés Nacional d'Enginyeria Hospitalària.

Docència

En matèria docent, enguany hem aconseguit la condició d'Institució Sanitària associada a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona. Això comporta una important ampliació de l'oferta docent als nostres hospitals. Per altra banda, també hem començat a treballar, conjuntament amb l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès i la Universitat Rovira i Virgili, per aconseguir que Vilafranca del Penedès sigui la seu del grau d'Infermeria de la URV, el que comportarà una gran oportunitat pel CSAPG, ja que es reforçarà la formació de nous professionals vinculats als nostres hospitals.

Fons Next Generation

Aquest any també hem començat a treballar conjuntament amb els membres del Consell Rector i administracions del territori per tal d'aprofitar l'oportunitat que ens ha vingut marcada pels recursos extres dels fons Next Generation, de cara a posar en valor la necessitat d'inversions per actualitzar tecnològicament i en infraestructures els diferents centres del CSAPG. Durant el 2021 cal destacar la reforma integral del Servei d'Urgències de l'Hospital Sant Camil, la incorporació d'una sala i un equip de radiologia digital a l'HCAP i les obres de millora i incorporació de sales blanques al Servei de Farmàcia del CSAPG.

El 2021 hem seguit treballant en la integració assistencial entre els diferents centres del CSAPG, amb l'objectiu de crear sinèrgies que ens permetin millorar la cartera de serveis present i futura, tant en qualitat com en quantitat, per tal de oferir una millor assistència a la nostra comunitat.

Per últim, no voldríem finalitzar aquesta presentació sense, un cop més, donar les gràcies a les més de 1.800 persones que treballen dia a dia als nostres centres per donar la millor qualitat assistencial. Ens sentim molt orgullosos dels professionals que tenim.