Benvinguda

Us presentem la Memòria Anual del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) 2020. En aquesta edició recollim les dades i informació relativa a l'activitat assistencial, social i projectes duts a terme als centres del CSAPG: l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès (HCAP), l'Hospital Residència Sant Camil (HRSC), l'Hospital Sant Antoni Abat (HSAA) i el Centre de Rehabilitació (CRHB).

El 2020 ha estat un any difícil per a tots els professionals de la sanitat. La Covid-19 ens ha deixat un gran repte: la necessitat d'adaptar-nos a la nova situació assistencial derivada de la pandèmia i, alhora, donar resposta a l'activitat habitual dels nostres centres.

Tot i les dificultats, els professionals del CSAPG s'han implicat al màxim, fet que ha permès que els hospitals del Garraf i l'Alt Penedès donessin resposta a tots els pacients Covid del territori, i alhora s'aconseguís complir amb el 95% de l'activitat establerta. Una actuació reconeguda per institucions com la Federació Internacional d'Hospitals (IHF) i la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP), les quals ens han atorgat un distintiu per la bona gestió de la Covid-19.

Aquesta memòria es presenta de manera diferent a les anteriors, ja que la situació sanitària ha canviat per complet el nostre dia a dia. No només s'ha hagut d'adaptar l'atenció assistencial, sinó que també s'han hagut de reduir i ajornar de forma momentània tots els projectes d'innovació, medi ambient i socials. Tot i això, en aquests moments ja han estat represos, convertint així el 2021 en un any d'oportunitats per seguir avançant en tots aquests àmbits.

Pel que fa a la recerca, el 2020 ha estat un any idoni. Un grup de més de 30 professionals del CSAPG han estat pioners en diversos estudis sobre la Covid-19, quan l'evidència publicada sobre la malaltia i els seus tractaments encara era molt escassa. Això ha convertit al grup en un dels referents en la investigació de la malaltia, fins al punt de ser convidats a revisar nombrosos treballs científics sobre el tema i escriure com a experts en algunes revistes científiques.

Volem aprofitar aquesta carta dirigida a tots vosaltres per mostrar, un cop més, el nostre agraïment cap a la ciutadania, el teixit empresarial i les administracions del territori, que han donat suport a la nostra entitat durant aquest any, esdevenint imprescindibles en la lluita contra la Covid-19.

No volem acabar sense agrair de nou a tots i cadascun dels treballadors i treballadores que formen el Consorci, l'esforç,  la dedicació, la constància i la professionalitat demostrada per fer front a aquesta crisi sanitària.

Us presentem el balanç d'aquest 2020, sentint-nos molt orgullosos com a organització i equip humà.