El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf acollirà més de 200 estudiants en pràctiques durant el curs acadèmic 2025-2026
| CSAPG
- Un dispositiu formatiu estable que s'estén als cinc centres assistencials del Consorci
El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf ha iniciat al mes de gener l'acollida d'estudiants en pràctiques corresponent al curs acadèmic 2025-2026. Només al gener, mes en que més estudiants s'incorporen, ho han fet 128 estudiants, i al llarg del curs, fins al juny de 2026, està previst que el CSAPG aculli un total de 214 estudiants de diferents graus universitaris, postgraus i cicles formatius, distribuïts en diversos moments de l'any segons els calendaris acadèmics de cada centre formatiu.
Els estudiants realitzen les seves pràctiques als cinc centres del CSAPG, amb un volum més elevat a l'Hospital Comarcal de l'Alt Penedès, l'Hospital Residència Sant Camil i l'Hospital Sant Antoni Abat, però també amb presència al Centre d'Atenció Primària Integral i al Centre de Rehabilitació.
Al llarg d'aquest període formatiu, els alumnes s'integren als equips professionals i participen activament en el funcionament diari dels serveis, una experiència que els permet consolidar els seus aprenentatges i conèixer de prop la realitat del sistema sanitari.
El setembre de 2026 s'iniciarà novament el curs acadèmic 2026-2027, amb noves incorporacions d'estudiants.
Diversitat de formacions i períodes de pràctiques
El volum més elevat d'estudiants, amb aproximadament sis períodes de pràctiques anuals, es concentra en els 4 cursos corresponents al Grau d'Infermeria. En alguns casos, especialment en aquest grau, un mateix estudiant pot realitzar més d'un període de pràctiques dins el mateix curs acadèmic, ja que ha de completar estades en àmbits assistencials diferents.
Altres formacions presenten calendaris diversos, amb pràctiques que poden tenir una durada de dos o tres mesos, mentre que els cicles de Tècnic/a en Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAI) i de Documentació i Administració Sanitària (DAS) acostumen a realitzar estades més continuades, generalment des del gener fins al maig o juny.
Procedència dels estudiants
Pel que fa a la procedència, el CSAPG rep estudiants de diverses universitats i centres formatius d'arreu del territori, principalment en els àmbits de la salut i l'atenció social. En el cas del grau d'Infermeria, els estudiants provenen de la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Barcelona, Universitat Blanquerna, el Campus Docent Sant Joan de Déu i el campus de Manresa de la UVIC-UCC. En altres disciplines, com Fisioteràpia i Treball Social, els estudiants arriben de centres universitaris com Manresa, Gimbernat, la UNED i la Universitat de Barcelona, mentre que en l'àmbit de la formació professional, el Consorci acull alumnes de cicles com Radiodiagnòstic, TCAI i Documentació i Administració Sanitària, procedents de centres del Penedès i el Garraf, així com d'altres escoles i institucions amb modalitat presencial i en línia.
Amb aquestes incorporacions, el CSAPG reafirma el seu compromís amb la formació dels futurs professionals de la salut i la col·laboració amb els centres educatius, tot posant en valor la dedicació i implicació dels professionals assistencials que fan possible l'acompanyament i el mentoratge dels estudiants durant aquesta etapa clau del seu desenvolupament professional.