El Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf reprèn l’activitat assistencial programada amb noves modalitats d’atenció

A partir d’ara els usuaris dels hospitals de l’Alt Penedès i el Garraf poden ser atesos presencialment o per via telemàtica segons criteris clínics.

Ja fa uns anys que l’aplicació progressiva de les TIC en l’atenció assistencial és un punt clau en la planificació estratègica dels hospitals del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG). L’aparició de la COVID-19 i totes les conseqüències que ha comportat per la societat, ha estat un impuls per seguir evolucionant aquest propòsit i posar en marxa nous mètodes d’atenció assistencial, en els que la tecnologia juga un paper clau.

A partir d’ara, els usuaris de l’Hospital Residència Sant Camil, l’Hospital Sant Antoni Abat i l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès, poden ser atesos presencialment o per telèfon i, properament, per vídeotrucada, segons l’especialitat i les necessitats del pacient.

Per què s’impulsa la consulta no presencial?

Durant el confinament es va haver d’anul·lar totes les visites presencials no urgents i tota l’activitat no COVID, per garantir les mesures de seguretat regulades per les autoritats sanitàries.

En aquest període, els hospitals del CSAPG van fer seguiment telefònic de l’estat de salut dels pacients que tenien visites programades a Consultes Externes. Ara, aquest tipus d’assistència no presencial es consolida i s’incorpora com a nou canal d’atenció habitual. A més, properament es posarà en marxa un pla pilot impulsat pel CatSalut, per potenciar la vídeoconsulta, és a dir l’atenció al pacient a través d’una trucada de vídeo.

L’establiment d’aquest nou sistema d’atenció assistencial no presencial té diversos objectius. En primer lloc evitar els moviments poblacionals i contactes innecessaris, contribuint a prevenir els contagis per la COVID-19. En segon lloc per major comoditat pels usuaris, que no s’hauran de desplaçar al centre sanitari per consultes que es poden realitzar sense presència física. En tercer lloc, evitar l’acumulació de persones a les zones comuns i sales d’espera dels hospitals.

Com funciona la consulta telefònica?

  1. L’usuari rebrà un SMS en el que s’informarà de què la visita amb l’especialista es farà per via telefònica. En aquest mateix missatge se li indicarà el dia, l’hora i el nom metge que l’atendrà.
  2. El dia de la cita, l’usuari haurà d’estar pendent de la trucada, en l’horari indicat.
  3. El professional assistencial es posarà en contacte amb el pacient i li transmetrà la informació necessària i, alhora, el pacient podrà consultar amb el seu metge, com sempre, qualsevol dubte que tingui relacionat amb la seva salut o el seu tractament, entre d’altres qüestions.

Programació de visites

Des de l’Hospital Residència Sant Camil, l’Hospital Sant Antoni Abat i l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès s’estan reprogramant totes les visites i proves que van quedar anul·lades degut a la pandèmia.

Les noves cites s’adaptaran a la situació actual, per tant, podran ser programades com a visites presencials o telefòniques  i, properament per vídeoconferència. Els pacients rebran la cita com fins ara, i se’ls indicarà el canal d’atenció i el dia i la hora de la consulta.

El CSAPG ha reforçat els sistemes d’informació i atenció per aclarir els dubtes als usuaris, que es poden posar en contacte amb el seu centre a través dels canals habituals. Es poden consultar telèfons i horaris al web www.csapg.cat

Mesures de seguretat a l’hospital

  • Evitar la presència innecessària de persones dins dels hospitals. No venir amb acompanyants si no és imprescindible.
  • Cal portar mascareta per accedir a l’hospital
  • S’ha de respectar la distància entre seients a les sales d’espera, seguint la senyalització marcada a les cadires
  • Cal rentar-se les mans amb solució alcohòlica en entrar i sortir dels centres
  • No es poden portar guants, ja que els protocols desestimen el seu ús en aquest àmbit
  • Cal guardar, sempre que sigui possible, la distància de seguretat amb el professional que l’atén (ja sigui administratiu o assistencial).
  • En cas de tenir simptomatologia compatible amb el COVID-19 (tos, febre..), cal posar-se en contacte amb l’hospital per anul·lar la cita.