EL CSAPG impulsa un Pla de millora de l’atenció dels usuaris en català

| CSAPG

El CSAPG ha impulsat un Pla de millora de l'atenció dels usuaris en català, amb el suport del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), que estableix que compartir la llengua dels pacients ajuda a oferir un millor servei. Es posarà en marxa durant el primer trimestre de 2023.

L'objectiu del pla és fomentar l'adequació de les comunicacions del CSAPG als usos lingüístics propis de l'administració pública a través de la difusió de bones pràctiques en l'atenció als usuaris, sobretot oral. D'aquesta manera, s'espera que el CSAPG pugui augmentar la competència lingüística dels seus treballadors i, per tant, la qualitat assistencial en la comunicació directa amb els pacients.

El Pla de millora inclou cursos de català del nivell adequat a cadascun dels professionals i uns tallers de sensibilització per reflexionar i orientar sobre la importància de la comunicació amb els usuaris en l'àmbit de la salut. Un altre dels recursos previstos dins d'aquest projecte serà el Voluntariat per la llengua (VxL), un programa per practicar català a través de la conversa.

El CSAPG i el CPNL han estat treballant en l'anàlisi de les necessitats de formació dels professionals que fan atenció al públic a qualsevol de les diferents àrees assistencials dels quatre centres de l'entitat.